سكت ليه

-
لم أرى على وجهك ابتسامته .. لم تكن عيونك متألقه كعادتها .. كسى محياكى لون حزين .. و غلفت ملامحكى صورة قاتمة .. تبدين متألمة .. تائهة .. تبعثين في الكون من حولك صمتا مطبق .. فلا الحياة تسير بغير ابتسامتك .. و لا اليوم يكون يوما بغير حضور روحك و خفة ظلك .. يشعر الجميع بأحزانك .. و يتألمون بما يؤرقكى .. وأنا دونا عنهم يكاد يعتصرني الألم كلما رأيتك حزينه او قلقة .. فأنت من تحيين روحي .. و تطربين نفسي .. أكاد أكره اليوم الذي لا أراكي فيه .. بل تحيطنى الهموم .. و تقلبني الشكوك لو لم اسمع صوتكى في كل لحظة .. وددت دوما لو كنتى حولي .. بابتسامتك .. برقتك .. بقلبك الأحن على وجه الأرض .. و روحك الأصفى بين جميع من رأيت
-
إيه سكتي ليه .. بتخبي عن قلبي ايه
حضني بينده عليكي .. و انتى بعيد عليه
مين غيري مين .. يفهم بنظره عين

ايه اللى شاغل بالك .. داحنا عـِـشرة سنين
-
أكاد أشعر بكي .. يزلزلكي الألم .. و تعصف بكى الافكار .. أحاول ان اكون إلى جوارك .. فكم تمنيت تلك اللحظة التى اسمتع فيها إليكى .. تصارحينني بما في جوفك .. أخفف عنك حمولك التى أثقلتك .. و تلقي إليّ بهمومك التى كم آلمتك .. معكى أشعر أنني فيلسوف منذ أزل التاريخ .. قادر على حل طلاسم المشكلات .. خاصة تلك التى تجعلك تبكين .. فلا دموعك أطيقها .. ولا أتحمل ان تذرف عيناكى دمعة واحدة .. تلك معضلتي .. و هذا جوهر حياتي .. لكي أنتى السعادة التى املك .. و التي أطمح ان تكون لي .. و لكي الأمان الذي طالما حلمت به .. لكي حبي .. لكي اهتمامي .. لكي اشواقي .. لكي دموعي تذرفينها .. لكن عيناك تلك لن تبكي ما دمت معها .. و قلبك لن يشعر بغير الامان مادمت حوله .. و ابتسامة اعتدت ان اراها على وجهك .. لن تفارقه قط .. ما دمت أحبك
-
صعبان عليـّه و انا شايفك .. و انا شايفك قدامي و عارفك
بداري عني اللى ف قلبك .. بداري و انا حاسس بيكي
انا عايش ف الدنيا عشانك .. و الدنيا ايه جنب حنانك
يبكى القلب ليالي قبالك .. ولا اشوف الدمعة ف عنيكي
-
أجلس وحدي الآن .. احلم بيوم يجمعنا سويا .. لكي تكوني دوما تحت ناظري .. لا استمع الا لصوتك .. ولا أرى الا جمال عينيك .. ولا اشعر الا بلمساتك و حنينك .. لن اشعر بالرضا إلا بين ذراعيك .. ولا بالأمان إلا على صدرك .. فبرغم القوة التي ادعى .. و الثبات الذي ابدو عليه .. إلا انني بين يديك ضعيف .. أحب في وله .. و أعشقكى في تحدي .. يجعلني اؤثر وجودكى على الحياة .. و قلبك عن كل الموجودات .. فاسمحي لي بالاقتراب .. و امنحي لى فرصه جديده للحياة .. فأيامي من قبلك بددتها الاحزان .. و ساعاتى من غيرك تاهت بين تلك الايام .. شخص بانتظار أمل جديد .. و روح جديده .. و حب جارف في جواركى .. هو أنا
-
ايه يا حبيبتي ايه .. عايزاني اقولك ايه
دانا قلبي شاف معاكى .. كل اللى حلمت بيه
ليه بتبكي ليه .. في ايه تبكي عليه
و انتى في حضني ومعايا .. عايزين م الدنيا ايه
-
-
-
الكلمات من أغنيه .. سكت ليه / رامي صبري
-

Followers

Pageviews Last 7 Days